1

Tema: KET naujienos

Susikalbėjimas prie pėsčiųjų perėjų

Stebėdamas per televiziją reklamą, kai iš šalutinės gatvės į pagrindinę įleisto automobilio vairuotojas padėkodamas trumpam įjungia avarinį signalą (t.y. bendravimas tarp vairuotojų). Pagalvojau, kad jį galima panaudoti vairuotojų ir pėsčiųjų bendravimui prie perėjų (ypac tai pasiteisintų tamsiu paros metu), kur nėra šviesoforo. Juk čia kyla nesklandumų: neretai prieš pat “zebrą” sustabdę automobilį vairuotojai kažką ranka moja pėstiesiems (bet nevisada būna galima įžiūrėti net patį vairuotoją) arba mirksi ilgosiom šviesom. Ne kiekvienas pėstysis supranta, kad tai reiškia “eik per gatvę”. Todėl vieni eina, kiti stovi ir pradeda eiti ėmus judėti mašinai. O čia jau netoli tragedija...

Siūlyčiau tokį sprendimą: artėjant automobiliui prie perėjos, kur laukia pėstysis, kai automobilis sustoja praleisti pėsčiojo, vairuotojas turėtų įjungti avarinį signalą. Tai būtų ženklas pėsčiajam, kad galima saugiai eiti. Paskui važiuojančių automobilių vairuotojai, pamatę įjungtą avarinį signalą, taip pat sulėtintų greitį, taptų atidesni, nes priesais yra pesčiųjų perėja, kuria tuo metu gali eiti pėstysis. Taip vairuotojams “susikalbant” su pėsčiaisiais sumažėtų eismo įvykių, būtų galima atskirti vairuotojus, kurie pasirengę perėjoje praleisti pėsčiuosius.


Manau, kad įrašius mano pasiūlymą į KET, tai butų vairuotojų budrumą už vairo skatinanti aplinkybė, ir svarbiausia pėstieji bus saugesni.

Beto, Kelių eismo konvencijos (Žin., 2002, Nr. 2-54) 32 straipsnio 13 punkte nustatyta, kad avarinė šviesos signalizacija naudojama tik kitiems eismo dalyviams įspėti apie konkretų pavojų, kai apie gresiantį pavojų perspėjami kiti eismo dalyviai.

Būtent, tas pavojus labiausiai gresia  pėsčiąjam. Taip kad, jei bus tokio bendravimo tarp vairuotojų ir pėsčiųjų taisyklė įrašyta i KET, tai gal tada sumažės nukentėjusių skaičius prie pėsčiųjų perėjų. O jei kas ir nukentės, tai nebent tie kur nežino KET.

2

Re: KET naujienos

Tau gal veikt nera ka? ;D

3

Re: KET naujienos

Povilai, turbut pats nevairuoji arba vairuoji mazai. O man atrodo, kad pesciuosius reiketu saudyti...kartais...:)

4

Re: KET naujienos

Povilai,kaip matau nesenai nusilupai klevo lapa big_smile
man nesunku senus zmones praleisti,o visi kiti,tegu nesa muila kuo greiciau per pereja,bo nuplausiu nuo stiklo kaip museles big_smile Vairuoju kulturingai big_smile

5

Re: KET naujienos

hahhha zvengiau ;D kai sustosiu praleisti pestiji dikduosiu Povilo teksta ,,, geras anegdotas big_smile

6

Re: KET naujienos

bet mintis idomi:)

7

Re: KET naujienos

Siaip mintis tai idomi, bet....jei, tarkim, pries ta pereja mane praleido koks kitas vairuotojas, tarkim i kita eismo juosta, o as ijungiu avarini jam atsidekodamas, bet pestysis pamates mirksinti avarini signala pradeda eit per pereja, o as kaip niekur nieko vaziuoju toliau :::231 ir........ :::a52 big_smile ar gali but toks varijantas?

8

Re: KET naujienos

Durna sumanyma sugalvojai Pradek dar su pesciaisiais markstyti, tada geriau dvirati nusipirk nereikes markstytis susikalbesi