Na el-parduotuvės, kurių ne vieną teko sukurti klientams, aišku yra reikalingos. Tokiu būdu gauna didelį privalumą ypač nedideli verslo subjektai. Ypač jeigu pasitelkia teisingą marketingą, infrastruktūrą, išnaudoja jos galimybes. Pvz. facebook ar google ir pan... Na tai yra ištisas mokslas, įvairūs naujoviški verslo darymo metodai.
Seniau reikėdavo didelės infrastruktūros, kad kurti kažkokį pardavimų verslą, tai ir parduotuvė ir aptarnaujantis personalas, patalpų nuoma, elektra, šansas vagysčių ir pan. O dabar, žmogus gali iš esmės ir namie dirbdamas daryti tokį verslą. Prie klientūros prieinama taip pat daug lengviau, nei pvz. laikais kai nebuvo interneto. Taip pat, tampa labai lengvai prieinami klientai, ne tik iš verslo subjekto miesto ar regiono, bet ir iš visos šalies ar net pasaulio, į tai neįdedant jokių ženklių investicijų. Tokiu būdu, net smulkaus verslo subjektas, pasirinkęs teisingą marketingo strategiją gali prilygti ir didelėms įmonėms. Na čia iš verslo pagrindų
Aišku, kad jų reikia ir 21 amžiaus koncepcija, mano manymu yra sugebėti visus savo reikalus susitvarkyti neišėjus iš namų. Kaip pvz. apsipirkti maisto, kažkokių kitų prekių ar deklaruoti pajamas VMI internetu. Beje galima net ir tam tikras verslo veiklos formas tiesiog per internetą deklaruoti ir ja pradėti užsiimti.
Tik bankai ir nedidelė saujelė valstybinių įstaigų dar vis gyvena pagal archajines ir atgyvenusias procedūras, kad tenka pas jas lankytis ir tai nemažai atvejų tinka dokumento nusiuntimas paštu. Na bankams, tai čia jų marketingo strategijos dalis, kadangi atėjus klientui į banką, jie būtinai pasiūlys jam kažką...
O šiaip, 21 amžiaus pradžioje, bankrutavo nemažai JAV įmonių, kurios daug vilčių dėjo į elektroninę komerciją. Yra prekės, kurias yra tikrai verta pardavinėti internetu. Tačiau yra nemažai prekių, kurių pardavinėjimas internetu yra visiškai neadekvatus ar nepakankamai standartizuotas. Pvz. avalynė, drabužiai. Būtent šių segmentų įmonės JAV patyrė bankrotus. Nes tokius daiktus vistiek tenka matuotis, žiūrėti ar tinka ir net jeigu išmiera lyg gera, tačiau vistiek būna daiktas netinka. Ar realus prekės egzempliorius neatitinka kažkokių lūkesčių.
Na čia gal padėtų standartizacija, išmierų kokia nors peržiūra, kad jos būtų tikrai vienodos, bet tokie dalykai greičiausiai yra nerealūs praktikoje, kad visus gamintojus priversti šokti pagal vieną standartą. Nors jeigu jų prekių nepirktų, jeigu kažkokio standarto nesilaiko, tai anie greitai susimastytų.
O taip tai aišku, perku daug ką. Retkarčiais ir maistą ir pačius įvairiausius kitus dalykus, net ir kompiuterius ar jų dalis ar pvz. knygas.
Aišku, daugelis esančių el. parduotuvių, net labai garsūs ir dideli projektai, mano kaip specialisto nuomone turi labai didelių trūkumų, įvairių usability, prekių klasifikacijos problemų ir t.t... Esu ne vieną kartą ne vieniems iš jų rašęs, ką galima būtų patobulinti. Bet dažnai žmonės nepadaro iš to adekvačių išvadų. O tai įtakoja neefektyvius apsipirkimo budus ir t.t..
Pvz. pigu.lt ir pas labai daugelį pardavėjų, labai dažnai prekių paieška negalima pagal visus pageidaujamus ar klientui svarbius kriterijus ir jiems dar yra labai daug kur tobulėti... Pirštais išbadyčiau daugelį parduotuvių kuriomis teko naudotis, kas juose padaryta prastai... Idealios dar neteko pamatyti.
Pvz. maisto prekės, maxima.lt - o jeigu aš vegetaras, nevalgau viso diapazono E600-699, visko su sojom ir sojų perdirbtų visokių lecitinų ir kt. ir pan. ir dar daug visko. Kodėl nepadarius, kad anketoje pvz. pasirenki ko nevalgai ir automatiškai atsijoja viską kas tavo manymu nevalgoma. Aišku, tokia funkcija brangiai kainuotų įmonei, kadangi į duomenų bazę tektų suvedinėti atskirai visų prekių sudėtį. Bet galima priversti gamintojus tai daryti